Softstarty
Opornik cieczowy w porównaniu z metalowym ma tę wyższość, że jego opór można zmieniać w sposób płynny. Umożliwia to wykonanie zamkniętego układu automatycznej regulacji prędkości. Przy stycznikowym sterowaniu i opornikach metalowych można również przeprowadzić automatyczną regulację prędkości, jednak jakość takiej regulacji przy możliwej do przyjęcia liczbie styczników jest stosunkowo niska. Stosując automatyczną regulację, można utrzymać dowolną zadaną prędkość silnika, przy znacznych zmianach momentu obciążenia na wale, a także automatycznie zmieniać wartość zadanej prędkości.
Stosując opornik cieczowy można uzyskać moment obrotowy silnika, równy z określoną dokładnością momentowi oporowemu nąpędzanego mechanizmu przy zadanej prędkości.
Przedstawiany jest zasadniczy schemat układu automatycznego sterowania prędkości silnika indukcyjnego kopalnianej maszyny wyciągowej. Napięcie pobierane z potencjometru PZ proporcjonalne do zadanej prędkości jest porównywane z napięciem proporcjonalnym do prędkości rzeczywistej. Rzeczy-wistą prędkość kontroluje się za pomocą prądnicy tachometrycznej Tg sprzęgniętej z wałem silnika indukcyjnego M. Różnicę napięć doprowadza się do wejścia wzmacniacza IW.
Wzmocniony sygnał z wyjścia wzmacniacza zasila serwomechanizm SM, który zmienia położenie ruchomych elektrod opornika cieczowego.
- Aktualizacja - data: 18.09.2015, godz: 09:25
- Ilość wyświetleń: 1312
- ID strony w katalogu: 7341
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Powiązane tematy
reduktory, styczniki, falownik, silniki, motovario, falowniki omron, regulacja napędów, falowniki, Softstarty, lenze, przekładnie
Kategorie
Zareklamuj stronę www.softstarty.pl:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Invertek falowniki
W środkowym położeniu suwaka potencjometru zadającego P nie ma napięcia na uzwojeniach sterujących. Obydwa dławiki mają maksymalną reaktancję, wirnik zaś silnika przy biernym charakterze obciążenia jest nieruchomy. Przestawienie suwaka potencjometru w jedną lub drugą stronę z położenia środkowego powoduje podmagnesowanie jednego z dławików i rozruch silnika w odpowiednim kierunku. Prędkość końcową silnika określa położenie suwaka potencjometru. Prądnica tachometryczna osadzona na wspólnym wale z silnikiem umożliwia realizację ujemnego sprzężenia zwrotnego, prędkościowęgo.
W pierwszej chwili rozruchu znaczne forsowanie zapewnione jest wskutek przepływu przez uzwojenie sterujące dławika dużego prądu określonego napięciem zadającym.
W miarę wzrostu prędkości silnika wzrasta napięcie prądnicy tachometrycznej, skierowane przeciwnie do napięcia zadającego i zmniejsza się prąd w uzwojeniu sterującym. Zmniejszanie tego prądu trwa do chwili zrównania się wartości momentu obrotowego silnika z wartością momentu oporowego maszyny roboczej przy zadanej prędkości.
Napięcie prądnicy tachometrycznej zawsze powinno być przeciwne do napięcia zadającego i mniejsze od niego przy pracy silnikowej, a większe przy hamowaniu.18.09.2015 godz.: 09:42 wyśw.: 1272 ID str.: 7345 Więcej -
Inteligentny budynek ISR
ISR to zaawansowane systemy inteligentne dla osób prywatnych oraz firm. W ofercie firmy znajdą Państwo - instalacje inteligentne znanego polskiego producenta układów do takich rozwiązań, projektowanie i instalacje systemów alarmowych oraz instalacji elektrycznej dla domu oraz inne usługi związane z inteligentnymi rozwiązaniami.
01.07.2016 godz.: 11:06 wyśw.: 607 ID str.: 9848 Więcej -
Automatyka przemysłowa
APA Group to wielokrotnie nagradzana firma, której domeną jest automatyka przemysłowa i budynkowa. Wchodzącym w jej skład inżynierom, zależy przede wszystkim na usprawnianiu pracy człowieka. Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową. Zadawanie pytań możliwe jest za pośrednictwem zamieszczonego tam formularza.
12.09.2017 godz.: 14:22 wyśw.: 3370 ID str.: 12910 Więcej