Dystrybucja falowników Lenze
Przy rozruchu silnika indukcyjnego, w chwili gdy wirnik jest jeszcze nieruchomy, częstotliwość strumienia magnetycznego skojarzonego z uzwojeniem wirnika, równa jest częstotliwości sieci. W wirniku indukuje się znaczna siła elektromotoryczna, która wywołuje duży prąd rozruchowy.
Wzajemne oddziaływanie prądu wirnika i strumienia magnetycznego stojana wytwarza moment obrotowy, pod wpływem którego wirnik silnika zaczyna się obracać. Ze wzrostem prędkości maleje częstotliwość prądu wirnika, zmniejsza się siła elektromotoryczna i zmniejsza się prąd.
W celu zmniejszenia wartości prądu rozruchowego lub uzyskania mniejszego przyspieszenia przy rozruchu, stosuje się układy z przełączaniem uzwojeń stojana. Układ taki można stosować, gdy napięcie międzyprzewodowe sieci zasilającej odpowiada napięciu znamionowemu silnika przy uzwojeniach połączonych w trójkąt.
- Aktualizacja - data: 18.09.2015, godz: 09:00
- Ilość wyświetleń: 1192
- ID strony w katalogu: 7330
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Powiązane tematy
Dobór falowników Serwis falowników, dystrybutor, silniki elektryczne, styczniki, przemienniki, regulatory, reduktory falowniki, sterowniki, omron
Kategorie
Zareklamuj stronę www.lenze.net.pl:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Falowniki LG
Obliczenie czasu rozruchu w razie włączenia silnika wg układów z rozruchowymi impedancjami lub układy z autotransformatorem przeprowadza się tą samą metodą. Uzyskane wartości momentów silnika M należy jednak pomnożyć przez krotność zmniejszenia momentu rozruchowego jx. Największy błąd w obliczeniu tym sposobem czasu rozruchu otrzymuje się w układzie rozruchowym z transformatorem. W układzie z rozruchowymi impedancjami obliczony czas rozruchu jest większy niż rzeczywisty, ponieważ moment krytyczny maleje w mniejszym stopniu, niż moment rozruchowy.
Wiele mechanizmów wymaga ze względów technologicznych zmiany kierunku obrotów w czasie pracy. W jednych mechanizmach np. głównym napędzie tokarni, zmiana kierunku obrotów potrzebna jest stosunkowo rzadko, w innych np. w przenośnikach rolkowych walcarki zgniatacza, zmianę kierunku obrotów prze-prowadza się okresowo w dość krótkich odstępach czasu.18.09.2015 godz.: 09:03 wyśw.: 1212 ID str.: 7331 Więcej -
Falownik Nord
Dążenie do uzyskania szerokiego zakresu zmian prędkości obrotowej silnika indukcyjnego za pomocą stosunkowo prostych środków doprowadziło do opracowania regulacji impulsowej.
Przy tym sposobie regulacji moment obrotowy silnika okresowo się zmienia od wartości większej niż moment oporowy mechanizmu napędzanego, do wartości mniejszej niż moment oporowy np. do zera.
Zmiany te przebiegają tak, że średnia wartość momentu silnika w stanie pracy ustalonej, jest równa momentowi oporowemu mechanizmu napędzanego.
Zmiany momentu silnika wywołują wahania prędkości około jej wartości średniej, która jest stała. Zmiany momentu silnika przeprowadza się przez okresowe włączanie i wyłączanie silnika z sieci lub przez okresowe włączanie oporników do obwodu stojana. Zamiast okresowego przyłączania obwodu stojana można przeprowadzać zwieranie i rozwieranie obwodu wirnika (w silnikach pierścieniowych).
Metodą impulsową zasadniczo można regulować silniki pierścieniowe oraz klatkowe.18.09.2015 godz.: 13:46 wyśw.: 1417 ID str.: 7351 Więcej -
Eltak.pl automat do bramy
Eltak to profesjonalny dystrybutor automatyki bramowej, akcesoriów samochodowych i elektroniki użytkowej z wieloletnim doświadczeniem w branży. Siedziba firmy znajduje się w Bielawach w województwie łódzkim, a w jej asortymencie znajdą Państwo ogromny wybór produktów pochodzących od zaufanych dostawców. Proponujemy automatykę do bram przesuwnych lub skrzydłowych, akcesoria do automatyki bramowej, zamki centralne, anteny i radia CB, czujniki parkowania, sterowniki na pilota lub akcesoria warsztatowe. Zapewniamy atrakcyjne ceny i profesjonalną obsługę. Po więcej informacji wystarczy wejść na stronę.
14.01.2020 godz.: 21:57 wyśw.: 368 ID str.: 18030 Więcej