zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając z www.top1.pl zgadzasz się z polityką plików cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności

  • Companies.pl - katalog firm

    Companies.pl - katalog firm

    Z katalogiem stron firmowych Companies. pl łatwo wyszukasz interesującą firmę lub usługę która Cię interesuje. W naszej bazie firm znajdują się tylko sprawdzone przedsiębiorstwa które posiadają wartościowe strony internetowe. Jeśli posiadasz firmową stronę internetową, to dodaj ją już dziś do katalogu firm Companies.
    companies.pl

    Data dodania: 21.01.2020

    ID strony: 11863

    Wyświetleń: 3237

  • Banki w Polsce - Banki24.pl

    Banki w Polsce - Banki24.pl

    Serwis finansowy Banki24. pl prezentuje aktualną ofertę banków funkcjonujących w Polsce. Bez wychodzenia z domu, wyłącznie przez internet, 24 godziny na dobę porównasz kredyty hipoteczne i gotówkowe a także konta osobiste i firmowe. Na Banki 24 wypełnisz wniosek online i umówisz się na rozmowę z przedstawicielem banku. Porównywarka banków w Polsce zaoszczędzi Twój czas i pieniądze.
    banki24.pl

    Data dodania: 12.06.2019

    ID strony: 16156

    Wyświetleń: 2212

  • SEOdirect.pl - katalog stron SEO

    SEOdirect.pl - katalog stron SEO

    Moderowany i często aktualizowany katalog stron internetowych umożliwia wyszukiwanie ciekawych stron internetowych. Właściciele stron mają możliwość zgłosić swoją witrynę do naszego katalogu i zwiększyć jej oglądalność wśród użytkowników internetu. Zapraszamy do odwiedzania naszego katalogu SEO.
    seodirect.pl

    Data dodania: 21.01.2020

    ID strony: 11861

    Wyświetleń: 4195

  • Company.pl - katalog firm i instytucji publicznych

    Company.pl - katalog firm i instytucji publicznych

    Branżowy katalog firm oraz wyszukiwarka instytucji publicznych Company. pl dzięki zaawansowanej wyszukiwarce pozwala na łatwe zlokalizowanie interesującej firmy lub urzędu. Serwis udostępnia adresy, telefony, odnośniki do portali społecznościowych a także strony internetowe podmiotów gospodarczych działających w Polsce. Wypromuj swoją firmę w Internecie i dodaj ją do wyszukiwarki Company już dzisiaj.
    https://company.pl

    Data dodania: 03.12.2020

    ID strony: 20186

    Wyświetleń: 3482

Reduktory kątowe

Reduktory kątowe Wyróżnij wpis w katalogu

Hamowanie dynamiczne najczęściej się stosuje w napędach nawrotnych do zatrzymywania. W urządzeniach dźwigowych hamowania dynamicznego używa się do utrzymywania stałych prędkości przy opuszczaniu ciężaru.
Automatyzację hamowania dynamicznego aż do zatrzymania zwykle się przeprowadza w funkcji czasu. W układzie przedstawionym na rys. 2. 2 do zatrzymywania silnika zastosowano hamowanie dynamiczne. Przy ustawieniu sterownika w położeniu zerowym rozwierają się jego zestyki K2-^-K5, a zwiera zestyk KI. Wyłączają się styczniki sieciowe 1SL, 2SL i styczniki rozruchowe 1S, 2S. Stojan silnika odłącza się od sieci prądu przemiennego.
Zwarte zestyki pomocnicze styczników sieciowych włączają styczniki hamowania 1SH i 2SH i stycznik rozruchowy 3S. Zestyk przekaźnika czasowego PC (przekaźnik PC włącza się już w okresie rozruchu) jest zamknięty, uruchamiają się więc styczniki hamowania i włączają w obwód stojana prąd stały przez oporniki ograniczające RH.
Rozpoczyna się hamowanie dynamiczne silnika z bezpośrednio zwartym wirnikiem. Po upływie zwłoki czasowej przekaźnika czasowego PC jego styki w obwodzie cewek 1SH, 2SH rozwierają się i zostaje przerwane zasilanie stojana prądem stałym. Zwłokę czasową przekaźnika PC dobiera się tak, żeby silnik w tym czasie zdążył się zatrzymać.



Powiązane tematy

silniki elektryczne, reduktory falowniki, regulatory, Dobór falowników Serwis falowników, styczniki, sterowniki, przemienniki, omron, dystrybutor

Kategorie

Zareklamuj stronę www.reduktory.com:

Reduktory kątowe

Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:

  • Falowniki LG

    Falowniki LG

    Obliczenie czasu rozruchu w razie włączenia silnika wg układów z rozruchowymi impedancjami lub układy z autotransformatorem przeprowadza się tą samą metodą. Uzyskane wartości momentów silnika M należy jednak pomnożyć przez krotność zmniejszenia momentu rozruchowego jx. Największy błąd w obliczeniu tym sposobem czasu rozruchu otrzymuje się w układzie rozruchowym z transformatorem. W układzie z rozruchowymi impedancjami obliczony czas rozruchu jest większy niż rzeczywisty, ponieważ moment krytyczny maleje w mniejszym stopniu, niż moment rozruchowy.
    Wiele mechanizmów wymaga ze względów technologicznych zmiany kierunku obrotów w czasie pracy. W jednych mechanizmach np. głównym napędzie tokarni, zmiana kierunku obrotów potrzebna jest stosunkowo rzadko, w innych np. w przenośnikach rolkowych walcarki zgniatacza, zmianę kierunku obrotów prze-prowadza się okresowo w dość krótkich odstępach czasu.

    18.09.2015 godz.: 09:03 wyśw.: 1070 ID str.: 7331 Więcej
  • Modele falowników

    Modele falowników

    W ten sposób w układzie działa dodatnie sprzężenie zwrotne proporcjonalne do obciążenia i ujemne sprzężenie zwrotne prędkościowe (z prądnicy tachometrycznej). Przez wprowadzenie dodatniego sprzężenia zwrotnego proporcjonalnego do obciążenia można uzyskać mniejszą zależność prędkości silnika od wartości ciężaru, niż przy stosowaniu jedynie ujemnego sprzężenia zwrotnego prędkościowego.
    W drugim położeniu sterownika następuje zwiększenie prędkości podnoszeni. Rozwiera się zestyk KIO, w obwód uzwojenia wzbudzenia maszyny DP włącza się opornik R3, zmniejsza się siła elektromotoryczna prądnicy tachometrycznej, zwiększa się podmagnesowanie dławika DN i prędkość silnika.
    W trzecim położeniu zestyk Kil zwiera opornik Ri, następuje zwiększenie prądu podmagnesowującego dławik DN i prędkość silnika się zwiększa.
    W czwartym, piątym i szóstym położeniu sterownika zestyk K4 włącza stycznik SD bocznikujący dławik nasycany, a zmianę prędkości silnika uzyskuje się przez zmniejszenie rezystancji obwodu wirnika, za pomocą styczników 1S i 2S.
    Przy niewielkim ciężarze i ustawieniu sterownika w pierwszym położeniu opuszczania włączone są styczniki N i SH. Napięcia zadającego nie ma, ponieważ zestyk K9 jest rozwarty; napięcie z czujnika obciążenia jest małe, dławik ma dużą reaktancję. Silnik wytwarza bardzo mały moment obrotowy, za mały do podniesienia nawet niewielkiego ciężaru. Ciężar nie będzie również opuszczany, ponieważ wytwarzany przezeń moment jest za mały do spowodowania przejścia silnika w stan hamowania przeciwprądowego.

    18.09.2015 godz.: 09:59 wyśw.: 931 ID str.: 7350 Więcej
  • Profesjonalny dobór falowników

    Profesjonalny dobór falowników

    Jeden z bardziej ekonomicznych sposobów regulacji prędkości obrotowej silników indukcyjnych polega na zmianie częstotliwości sieci zasilającej. Ekonomiczność tego sposobu polega na zmniejszaniu się strat w silniku na skutek zmian częstotliwości przy zmniejszaniu prędkości.
    Napęd elektryczny ze sterowaniem przez zmianę częstotliwości stosuje się w urządzeniach, wymagających jednoczesnej i jednakowej zmiany prędkości większej liczby silników elektrycznych.
    Do takich urządzeń należą m. in. indywidualne napędy rolek przenośników rolkowych zespołów walcowniczych, indywidualne napędy wrzecion maszyn przędzalniczych. Sterowanie przez zmianę częstotliwości stosuje się m. in. w szybkobieżnych napędach elektrycznych obrabiarek do skrawania metali, obróbki drewna, w których, prędkość silników może dochodzić do 120 000 obr/min.
    Sterowanie przez zmianę częstotliwości stosuje się w trakcji elektrycznej, a także w napędach bardzo dużej mocy, na którą trudno lub wręcz niemożliwe jest wykonać maszynę prądu stałego.
    Z powodu braku ekonomicznych przetwornic częstotliwości dotychczasowe dziedziny stosowania regulacji przez zmianę częstotliwości obejmują tylko niewielki wycinek przemysłowych napędów elektrycznych, wymagających zmiany prędkości. Używane obecnie przetwornice częstotliwości są zwykłymi maszynami elektrycznymi, wnoszącymi do regulacji właściwe sobie wady.

    18.09.2015 godz.: 10:10 wyśw.: 1070 ID str.: 7353 Więcej