Reduktory kątowe
Hamowanie dynamiczne najczęściej się stosuje w napędach nawrotnych do zatrzymywania. W urządzeniach dźwigowych hamowania dynamicznego używa się do utrzymywania stałych prędkości przy opuszczaniu ciężaru.
Automatyzację hamowania dynamicznego aż do zatrzymania zwykle się przeprowadza w funkcji czasu. W układzie przedstawionym na rys. 2. 2 do zatrzymywania silnika zastosowano hamowanie dynamiczne. Przy ustawieniu sterownika w położeniu zerowym rozwierają się jego zestyki K2-^-K5, a zwiera zestyk KI. Wyłączają się styczniki sieciowe 1SL, 2SL i styczniki rozruchowe 1S, 2S. Stojan silnika odłącza się od sieci prądu przemiennego.
Zwarte zestyki pomocnicze styczników sieciowych włączają styczniki hamowania 1SH i 2SH i stycznik rozruchowy 3S. Zestyk przekaźnika czasowego PC (przekaźnik PC włącza się już w okresie rozruchu) jest zamknięty, uruchamiają się więc styczniki hamowania i włączają w obwód stojana prąd stały przez oporniki ograniczające RH.
Rozpoczyna się hamowanie dynamiczne silnika z bezpośrednio zwartym wirnikiem. Po upływie zwłoki czasowej przekaźnika czasowego PC jego styki w obwodzie cewek 1SH, 2SH rozwierają się i zostaje przerwane zasilanie stojana prądem stałym. Zwłokę czasową przekaźnika PC dobiera się tak, żeby silnik w tym czasie zdążył się zatrzymać.
- Aktualizacja - data: 18.09.2015, godz: 09:20
- Ilość wyświetleń: 1139
- ID strony w katalogu: 7339
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Powiązane tematy
sterowniki, styczniki, silniki elektryczne, Dobór falowników Serwis falowników, omron, regulatory, dystrybutor, reduktory falowniki, przemienniki
Kategorie
Zareklamuj stronę www.reduktory.com:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Falowniki Vacon
Napęd indywidualny zwyciężył wreszcie całkowicie, gdy w sukurs przyszły mu nowe konstrukcje aparatury sterowniczej, przede wszystkim elektromagnetycznej, pozwalającej na coraz to większą automatyzację pracy obrabiarki i mechanizację jej obsługi.
Następnym krokiem naprzód w tej dziedzinie było wprowadzenie — początkowo do ciężkich obrabiarek, a następnie do średnich i nawet lekkich — napędu wielo silnikowego. Dziś nawet niewielka tokarka ma — poza silnikiem napędu głównego oddzielny silnik pompki do chłodziwa, a często jeszcze jeden — obsługujący układ hydrauliczny.
Wraz z napędem indywidualnym i wielosilnikowym zwyciężył asynchroniczny silnik trójfazowy. Silnik prądu stałego dawał wprawdzie od dawna dodatkową możliwość bezstopniowej regulacji prędkości obrotowej, jednak zaleta ta wyjątkowo tylko równoważyła poważne wady, dlatego też konstruktorzy obrabiarek, przynajmniej w Europie, zapomnieli nieomal zupełnie o prądzie stałym. Wielobiegowe skrzynki prędkości pozwalają zupełnie dobrze na dobranie właściwej prędkości skrawania, a w ostatecznym rozliczeniu są w ogromnej większości przypadków tańsze od napędu silnikiem prądu stałego.18.09.2015 godz.: 08:25 wyśw.: 1343 ID str.: 7318 Więcej -
Falowniki Omron
Rozruch bowiem silnika napędowego obrabiarki odbywa się z reguły na biegu jałowym, warunki rozruchu są więc na ogół stale te same. Jeśli nawet warunki rozruchu ulegają zmianie na skutek zastosowania zmiennej przekładni mechanicznej powodującej, że zredukowany (na wał silnika) moment bezwładności uruchamianego mechanizmu ma wartość zależną od nastawionego biegu, to zmiany te nie są zbyt duże. Dla pewności regulujemy w takim wypadku przekaźniki czasowe dla najtrudniejszego rozruchu, to znaczy przy najwyższych szybkościach wrzeciona lub stołu. Fakt, że na najniższych szybkościach rozruch będzie trwał równie długo, nie jest w tym wypadku poważną wadą. Regulację przekaźników czasowych przeprowadza się starannie zasadniczo przy prototypie danej obrabiarki stosując w dalszych seriach te same czasy sterowania rozruchu.
Wadą takiego układu może być trudność w otrzymaniu wielokrotnego przekaźnika czasowego, dlatego omówimy poniżej układ z tyloma przekaźnikami czasowymi, z ilu segmentów składa się opornik rozruchowy. Ponieważ czasy odmierzane przy takim rozruchu są krótkie (najwyżej parę sekund), a poza tym mamy do dyspozycji prąd stały, stosuje się tu przeważnie przekaźniki z pierścieniem tłumiącym. W przekaźnikach tych przyciągnięcie zwory następuje, praktycznie biorąc, bezpośrednio po włączeniu cewki przekaźnika do prądu, natomiast opadnięcie zwory następuje z odpowiednią zwłoką czasową w stosunku do momentu przerwania obwodu cewki przekaźnika czasowego.18.09.2015 godz.: 08:42 wyśw.: 1358 ID str.: 7323 Więcej -
Automatyzacja procesów produkcyjnych w lakierowaniu
Roboty przemysłowe są wykorzystywane do automatyzacji prac związanych z malowaniem od wczesnych lat 80., kiedy to po raz pierwszy wprowadzono je do przemysłu motoryzacyjnego. Od tego czasu automatyzacja procesów lakierniczych rozszerzyła się na inne branże. Typowy manipulator robota malarskiego składa się z sześciu osi, dzięki czemu może wykonywać podobne ruchy jak człowiek. Roboty przemysłowe są zaprogramowane do równomiernego nanoszenia farby, a ich działanie można usprawnić dzięki integracji systemów wizyjnych i innych czujników
05.03.2023 godz.: 18:54 wyśw.: 71 ID str.: 23347 Więcej