Dane techniczne omron
Znacznie szersze zastosowanie znajduje równoległe włączenie dławika i rezystancji w obwód wirnika. Na początku rozruchu, gdy częstotliwość prądu wirnika jest duża, reaktancja dławika jest również duża. Zarówno prąd rozruchowy, jak i moment prawie całkowicie są określone wartością rezystancji. W miarę wzrostu prędkości reaktancja dławika się zmniejsza i następuje zmiana rozpływu prądów między rezystancją i reaktancją, wskutek czego, prąd wirnika i współczynnik mocy silnika pozostają prawie stałe w całym okresie rozruchu. W końcu rozruchu częstotliwość prądu wirnika zmniejsza się do 1-2 Hz, w wyniku czego reaktancja dławika staje się bardzo mała i głównie przezeń przepływa prąd. Możliwe jest więc realizowanie układów bez urządzeń stykowych w obwodzie wirnika. Wartość prądu wirnika przy założonym momencie rozruchowym, jest większa na skutek pogorszenia współczynnika mocy spowodowanego włączeniem w obwód wirnika rezystancji i reaktancji. Pociąga to za sobą zwiększenie strat w silniku przy rozruchu oraz ograniczenie zakresu zastosowania tych układów do napędów niewymagających częstych rozruchów.
- Aktualizacja - data: 18.09.2015, godz: 09:37
- Ilość wyświetleń: 1350
- ID strony w katalogu: 7343
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Powiązane tematy
motovario, falowniki, reduktory, falowniki omron, regulacja napędów, silniki, przekładnie, falownik, lenze, Softstarty, styczniki
Kategorie
Zareklamuj stronę www.falownik.net:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Dystrybutor falowników
Zmianę prędkości tych silników dokonuje się przez zmianę liczby par biegunów uzwojenia stojana.
Zasadniczo uzyskanie różnej liczby biegunów w jednym i tym samym silniku możliwe jest za pomocą dwóch lub kilku niezależnych uzwojeń nawiniętych na stojanie, z których każde wykonuje się na określoną liczbę par biegunów, lub za pomocą jednego uzwojenia sekcjonowanego. Przy stosowaniu takiego uzwojenia zmianę liczby biegunów uzyskuje się przez zmianę kierunku prądu w części sekcji uzwojeń. Silniki wielo uzwojeniowe znacznie ustępują silnikom jednouzwojeniowym z powodu niepełnego wyzyskania miedzi stojana, bardzo małego współczynnika mocy i małej sprawności. Dlatego większe perspektywy rozwoju mają silniki jednouzwojeniowe.
W związku z różnorodnymi wymaganiami stawianymi przez mechanizmy robocze co do długotrwale dopuszczalnych wartości mocy i momentu przy różnych prędkościach, wielo-biegowe silniki elektryczne produkuje się do pracy ze stałą mocą lub ze stałym momentem.18.09.2015 godz.: 09:08 wyśw.: 1145 ID str.: 7333 Więcej -
Abis.krakow.pl
Wizyjne systemy kontroli jakości, łączność radiomodemowa i GPRS czy realizacja stanowisk produkcyjnych to oferta firmy ABIS Sp. z o. o. Spółka Komandytowa w miejscowości Rząska. Zajmujemy się automatyką przemysłową, integracją i realizacją stanowisk produkcyjnych. W swoim portfolio mamy ponad 800 projektów z różnych dziedzin przemysłu i gospodarki komunalnej. Nasza oferta obejmuje monitorowanie i wizualizację, informatykę przemysłową i roboty przemysłowe, wizyjną kontrolę jakości oraz łączność radiową i wiele innych działań. Szczegóły prezentujemy na stronie - zapraszamy!
26.01.2021 godz.: 20:28 wyśw.: 685 ID str.: 20728 Więcej -
Automatyzacja procesów produkcyjnych w lakierowaniu
Roboty przemysłowe są wykorzystywane do automatyzacji prac związanych z malowaniem od wczesnych lat 80., kiedy to po raz pierwszy wprowadzono je do przemysłu motoryzacyjnego. Od tego czasu automatyzacja procesów lakierniczych rozszerzyła się na inne branże. Typowy manipulator robota malarskiego składa się z sześciu osi, dzięki czemu może wykonywać podobne ruchy jak człowiek. Roboty przemysłowe są zaprogramowane do równomiernego nanoszenia farby, a ich działanie można usprawnić dzięki integracji systemów wizyjnych i innych czujników
05.03.2023 godz.: 18:54 wyśw.: 94 ID str.: 23347 Więcej