Dane techniczne omron
Znacznie szersze zastosowanie znajduje równoległe włączenie dławika i rezystancji w obwód wirnika. Na początku rozruchu, gdy częstotliwość prądu wirnika jest duża, reaktancja dławika jest również duża. Zarówno prąd rozruchowy, jak i moment prawie całkowicie są określone wartością rezystancji. W miarę wzrostu prędkości reaktancja dławika się zmniejsza i następuje zmiana rozpływu prądów między rezystancją i reaktancją, wskutek czego, prąd wirnika i współczynnik mocy silnika pozostają prawie stałe w całym okresie rozruchu. W końcu rozruchu częstotliwość prądu wirnika zmniejsza się do 1-2 Hz, w wyniku czego reaktancja dławika staje się bardzo mała i głównie przezeń przepływa prąd. Możliwe jest więc realizowanie układów bez urządzeń stykowych w obwodzie wirnika. Wartość prądu wirnika przy założonym momencie rozruchowym, jest większa na skutek pogorszenia współczynnika mocy spowodowanego włączeniem w obwód wirnika rezystancji i reaktancji. Pociąga to za sobą zwiększenie strat w silniku przy rozruchu oraz ograniczenie zakresu zastosowania tych układów do napędów niewymagających częstych rozruchów.
- Aktualizacja - data: 18.09.2015, godz: 09:37
- Ilość wyświetleń: 883
- ID strony w katalogu: 7343
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Powiązane tematy
reduktory, styczniki, falowniki omron, lenze, falownik, Softstarty, falowniki, motovario, silniki, przekładnie, regulacja napędów
Kategorie
Zareklamuj stronę www.falownik.net:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Falowniki LG
Najprostszym przekaźnikiem czasowym jest przekaźnik cieplny. Grzejnik T przekaźnika cieplnego łączymy szeregowo z odpowiednio dobranym opornikiem R i przyciskowymi lub innymi stykami P Całość przyłączamy do przewodów 1 i 2 połączonych z siecią. Po naciśnięciu przycisku P popłynie prąd przez grzejnik T. Oporność opornika R jest tak dobrana, że prąd ten po upływie określonego czasu spowoduje otwarcie styków przekaźnika cieplnego, umieszczonych w obwodzie sterowanym. Jak widzimy, przekaźnik taki należy do I grupy przekaźników czasowych. Zrozumiałe jest również, że zadziałanie przekaźnika może nastąpić jedynie wtedy, gdy zamknięcie styków P między przewodami 3 i 4 będzie trwało nie krócej, niż okres czasu potrzebny do nagrzania się bimetalu i otwarcia styków przekaźnika. Jeżeli zamiast stałego oporu R damy opór regulowany, będziemy mogli w pewnych granicach zmieniać czas zadziałania przekaźnika.
Przekaźnik tego rodzaju posiada szereg wad, z których najważniejszą jest mała dokładność odmierzanego czasu. Czas ten zależy od temperatury otoczenia i maleje z jej wzrostem. Jeżeli po zadziałaniu przekaźnika powtórnie zamkniemy styki między przewodami 3 i 4, zanim bimetal zdąży ostygnąć do temperatury otoczenia, otwarcie styków przekaźnika nastąpi teraz po upływie krótszego czasu niż poprzednio. A więc drugą wadą tego rodzaju przekaźnika jest to, że pomiędzy jednym a drugim załączeniem musi upłynąć czas wystarczający do ostygnięcia bimetalu. Czas ten z reguły jest większy niż czas nagrzewania się bimetalu. Przy zastosowaniu oporu regulowanego musimy się liczyć również z faktem, że w miarę zwiększania oporności R, a więc i czasu odmierzanego przez przekaźnik, wzrasta nieproporcjonalnie błąd czasowy przekaźnika.18.09.2015 godz.: 08:39 wyśw.: 953 ID str.: 7322 Więcej -
Dystrybutor falowników
Zmianę prędkości tych silników dokonuje się przez zmianę liczby par biegunów uzwojenia stojana.
Zasadniczo uzyskanie różnej liczby biegunów w jednym i tym samym silniku możliwe jest za pomocą dwóch lub kilku niezależnych uzwojeń nawiniętych na stojanie, z których każde wykonuje się na określoną liczbę par biegunów, lub za pomocą jednego uzwojenia sekcjonowanego. Przy stosowaniu takiego uzwojenia zmianę liczby biegunów uzyskuje się przez zmianę kierunku prądu w części sekcji uzwojeń. Silniki wielo uzwojeniowe znacznie ustępują silnikom jednouzwojeniowym z powodu niepełnego wyzyskania miedzi stojana, bardzo małego współczynnika mocy i małej sprawności. Dlatego większe perspektywy rozwoju mają silniki jednouzwojeniowe.
W związku z różnorodnymi wymaganiami stawianymi przez mechanizmy robocze co do długotrwale dopuszczalnych wartości mocy i momentu przy różnych prędkościach, wielo-biegowe silniki elektryczne produkuje się do pracy ze stałą mocą lub ze stałym momentem.18.09.2015 godz.: 09:08 wyśw.: 739 ID str.: 7333 Więcej -
REBBMANN elektrozawór
Jest nam niezwykle miło móc zaprezentować Państwu ofertę firmy REBBMANN, która znajduje się we Wrocławiu. Mamy wieloletnie, sięgające 2007 roku doświadczenie w projektowaniu, montażu, modernizacji oraz uruchamianiu rozwiązań opartych o sprężone powietrze. Proponujemy modernizację systemów pneumatycznych i automatycznych, obsługę systemów sterowania, wykonawstwo schematów, programowanie sterowników PLC, precyzyjne pomiary, montaż szaf sterowniczych czy też wiele innych. Oferujemy fachową obsługę oraz szybką realizację zleceń. Szczegóły oferty oraz dane kontaktowe firmy znajdą Państwo na naszej stronie internetowej.
08.11.2017 godz.: 13:41 wyśw.: 283 ID str.: 13254 Więcej