Dane techniczne omron
Znacznie szersze zastosowanie znajduje równoległe włączenie dławika i rezystancji w obwód wirnika. Na początku rozruchu, gdy częstotliwość prądu wirnika jest duża, reaktancja dławika jest również duża. Zarówno prąd rozruchowy, jak i moment prawie całkowicie są określone wartością rezystancji. W miarę wzrostu prędkości reaktancja dławika się zmniejsza i następuje zmiana rozpływu prądów między rezystancją i reaktancją, wskutek czego, prąd wirnika i współczynnik mocy silnika pozostają prawie stałe w całym okresie rozruchu. W końcu rozruchu częstotliwość prądu wirnika zmniejsza się do 1-2 Hz, w wyniku czego reaktancja dławika staje się bardzo mała i głównie przezeń przepływa prąd. Możliwe jest więc realizowanie układów bez urządzeń stykowych w obwodzie wirnika. Wartość prądu wirnika przy założonym momencie rozruchowym, jest większa na skutek pogorszenia współczynnika mocy spowodowanego włączeniem w obwód wirnika rezystancji i reaktancji. Pociąga to za sobą zwiększenie strat w silniku przy rozruchu oraz ograniczenie zakresu zastosowania tych układów do napędów niewymagających częstych rozruchów.
- Aktualizacja - data: 18.09.2015, godz: 09:37
- Ilość wyświetleń: 1277
- ID strony w katalogu: 7343
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Powiązane tematy
falowniki, styczniki, Softstarty, silniki, falowniki omron, przekładnie, reduktory, lenze, motovario, regulacja napędów, falownik
Kategorie
Zareklamuj stronę www.falownik.net:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Hurtownia Eldam - przerywnik p12
Prezentujemy Państwu przedsiębiorstwo Eldam z siedzibą w Białymstoku. Na rynku funkcjonujemy od 1991 roku. Specjalizacja nasza to sprzedaż aparatury elektrycznej oraz dźwignicowej. Proponujemy: bezpieczniki, cewki, części do suwnic, dekontaktory, izolatory trakcyjne, nastawniki, odbieraki prądu, przekaźniki, rozłączniki, styczniki, silniki, wciągniki, wyłączniki, zwalniaki i inne. Ze swojej strony gwarantujemy terminową realizację każdego zlecenia, miłą i profesjonalną obsługę, fachowe doradztwo, a również konkurencyjne ceny. Szczegółowe wiadomości opublikowane są na naszej stronie internetowej.
21.07.2015 godz.: 16:09 wyśw.: 810 ID str.: 6595 Więcej -
Falowniki Omron
Rozruch bowiem silnika napędowego obrabiarki odbywa się z reguły na biegu jałowym, warunki rozruchu są więc na ogół stale te same. Jeśli nawet warunki rozruchu ulegają zmianie na skutek zastosowania zmiennej przekładni mechanicznej powodującej, że zredukowany (na wał silnika) moment bezwładności uruchamianego mechanizmu ma wartość zależną od nastawionego biegu, to zmiany te nie są zbyt duże. Dla pewności regulujemy w takim wypadku przekaźniki czasowe dla najtrudniejszego rozruchu, to znaczy przy najwyższych szybkościach wrzeciona lub stołu. Fakt, że na najniższych szybkościach rozruch będzie trwał równie długo, nie jest w tym wypadku poważną wadą. Regulację przekaźników czasowych przeprowadza się starannie zasadniczo przy prototypie danej obrabiarki stosując w dalszych seriach te same czasy sterowania rozruchu.
Wadą takiego układu może być trudność w otrzymaniu wielokrotnego przekaźnika czasowego, dlatego omówimy poniżej układ z tyloma przekaźnikami czasowymi, z ilu segmentów składa się opornik rozruchowy. Ponieważ czasy odmierzane przy takim rozruchu są krótkie (najwyżej parę sekund), a poza tym mamy do dyspozycji prąd stały, stosuje się tu przeważnie przekaźniki z pierścieniem tłumiącym. W przekaźnikach tych przyciągnięcie zwory następuje, praktycznie biorąc, bezpośrednio po włączeniu cewki przekaźnika do prądu, natomiast opadnięcie zwory następuje z odpowiednią zwłoką czasową w stosunku do momentu przerwania obwodu cewki przekaźnika czasowego.18.09.2015 godz.: 08:42 wyśw.: 1351 ID str.: 7323 Więcej -
Falownik Nord
Dążenie do uzyskania szerokiego zakresu zmian prędkości obrotowej silnika indukcyjnego za pomocą stosunkowo prostych środków doprowadziło do opracowania regulacji impulsowej.
Przy tym sposobie regulacji moment obrotowy silnika okresowo się zmienia od wartości większej niż moment oporowy mechanizmu napędzanego, do wartości mniejszej niż moment oporowy np. do zera.
Zmiany te przebiegają tak, że średnia wartość momentu silnika w stanie pracy ustalonej, jest równa momentowi oporowemu mechanizmu napędzanego.
Zmiany momentu silnika wywołują wahania prędkości około jej wartości średniej, która jest stała. Zmiany momentu silnika przeprowadza się przez okresowe włączanie i wyłączanie silnika z sieci lub przez okresowe włączanie oporników do obwodu stojana. Zamiast okresowego przyłączania obwodu stojana można przeprowadzać zwieranie i rozwieranie obwodu wirnika (w silnikach pierścieniowych).
Metodą impulsową zasadniczo można regulować silniki pierścieniowe oraz klatkowe.18.09.2015 godz.: 13:46 wyśw.: 1451 ID str.: 7351 Więcej