Invertek falowniki
W środkowym położeniu suwaka potencjometru zadającego P nie ma napięcia na uzwojeniach sterujących. Obydwa dławiki mają maksymalną reaktancję, wirnik zaś silnika przy biernym charakterze obciążenia jest nieruchomy. Przestawienie suwaka potencjometru w jedną lub drugą stronę z położenia środkowego powoduje podmagnesowanie jednego z dławików i rozruch silnika w odpowiednim kierunku. Prędkość końcową silnika określa położenie suwaka potencjometru. Prądnica tachometryczna osadzona na wspólnym wale z silnikiem umożliwia realizację ujemnego sprzężenia zwrotnego, prędkościowęgo.
W pierwszej chwili rozruchu znaczne forsowanie zapewnione jest wskutek przepływu przez uzwojenie sterujące dławika dużego prądu określonego napięciem zadającym.
W miarę wzrostu prędkości silnika wzrasta napięcie prądnicy tachometrycznej, skierowane przeciwnie do napięcia zadającego i zmniejsza się prąd w uzwojeniu sterującym. Zmniejszanie tego prądu trwa do chwili zrównania się wartości momentu obrotowego silnika z wartością momentu oporowego maszyny roboczej przy zadanej prędkości.
Napięcie prądnicy tachometrycznej zawsze powinno być przeciwne do napięcia zadającego i mniejsze od niego przy pracy silnikowej, a większe przy hamowaniu.
- Aktualizacja - data: 18.09.2015, godz: 09:42
- ID strony w katalogu: 7345
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Powiązane tematy
omron, regulatory, dystrybutor, styczniki, Dobór falowników Serwis falowników, przemienniki, reduktory falowniki, sterowniki, silniki elektryczne
Kategorie
Zareklamuj stronę www.invertek.pl:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Karuzela dla koni
Największą dokładność kopiowania zapewniają czujniki bezstykowe, w których impuls sterujący jest proporcjonalny do wielkości wychylenia połączonej z palcem czujnika zwory stalowej. Impulsy te, wzmocnione przez odpowiednie, dość skomplikowane układy lampowe, kieruje się np. na układy tyratronowe zasilające silniki prądu stałego napędzające mechanizmy posuwów. W takim rozwiązaniu mamy możność kombinowania nie tylko kierunków i zwrotów posuwów, lecz również ich prędkości. Prędkości te, wynikające ze sterowanych czujnikiem napięć układu tyratronowego są proporcjonalne do trzech wielkości: 1) do przemieszczenia palca czujnika; 2) do całki z przemieszczenia palca czujnika w funkcji czasu i 3) do prędkości przemieszczenia palca czujnika. Można wtedy układ sterujący tak opracować, że zostanie zatarty podział na posuw główny i kopiujący przez wysterowanie obu składowych prędkości posuwu, by dawały wypadkową skierowaną stycznie do obrabianego konturu i zachowującą niezmienną wartość bezwzględną.
18.09.2015 godz.: 08:56 ID str.: 7328 Więcej -
Reduktory ślimakowe
Moment obrotowy silnika jest proporcjonalny do strumienia magnetycznego stojana i prądu wirnika. Włączenie rezystancji w obwód wirnika przy niezmiennym obciążeniu na wale silnika powoduje zmniejszenie prądu i momentu rozwijanego przez silnik. Przy stałym momencie obciążenia powoduje to zmniejszenie prędkości silnika, które z kolei prowadzi do zwiększenia siły elektromotorycznej wirnika i wzrostu prądu do poprzedniej wartości. W ten sposób moment silnika z powrotem osiąga wartość momentu obciążenia i napęd wiruje z ustaloną prędkością, mniejszą od poprzedniej.
Tym samym wartościom zmiany momentu obciążenia na wale silnika odpowiada taka sama zmiana prądu wirnika. Przy małej rezystancji obwodu wirnika zmiana prądu przebiega przy odpowiednio małej zmianie siły elektromotorycznej, a zatem przy małej zmianie prędkości.
Przy większych rezystancjach do uzyskania takiej zmiany prądu wirnika potrzeba znacznie większych zmian siły elektromotorycznej wirnika, a więc także większych zmian prędkości silnika.
Wadą rozpatrywanego sposobu regulacji prędkości są znaczne straty energii w ohwodzie wirnika, proporcjonalne do zakresu zmiany prędkości przy stałym momencie obciążenia.
W związku z tym ten sposób regulacji stosuje się w napędach, które pracują z dużymi prędkościami i w których praca przy małych prędkościach trwa stosunkowo krótko.
Długotrwała praca z małą prędkością przy włączonych opornikach w obwodzie wirnika jest usprawiedliwiona w napędach z wentylatorowym momentem obciążenia (np. w wentylatorach i pompach odśrodkowych). W mechanizmach tych ze zmniejszeniem prędkości maleje moment oporowy. Straty w opornikach obwodu wirnika nie są więc proporcjonalne do obniżenia prędkości i stanowią ok. 20% mocy znamionowej silnika przy prędkości ok. 50% nn.18.09.2015 godz.: 09:23 ID str.: 7340 Więcej -
Magsteron Automatyka Przemysłowa
Firma Magsteron prowadzi sprzedaż internetową komponentów automatyki przemysłowej. Artykuły jakie można znaleźć w ofercie to m. in. falowniki, zasilacze, czujniki, aparatura elektryczna, panele HMI, sterowniki SIMATIC, wyłączniki silnikowe, softstarty, serwowzmacniacze i inne. Magsteron dysponuje własnym magazynem, który stale się powiększa o nowe produkty pochodzące od uznanych producentów, dzięki czemu klient ma pewność, że otrzyma najwyższej jakości towar.
25.09.2021 godz.: 23:50 ID str.: 22228 Więcej