Falowniki
W takich napędach można uzyskać nieznaczne wahania około prędkości średniej przy dopuszczalnej częstości łączeń aparatury.
Taką samą zależność spotyka się także między podanymi wielkościami a średnią prędkością; warunki pracy aparatury są więc tym lepsze, im mniejszy jest zakres regulacji.
Jedną z zalet regulacji impulsowej jest możliwość zapewnienia znacznej sztywności charakterystyk w szerokim zakresie zmiany momentu obciążenia. W odróżnianiu od innych rodzajów regulacji można przy niej uzyskać małą prędkość nawet przy biegu jałowym mechanizmu.
Jak widać z wzoru (5. 8) różnym obciążeniom na wale silnika odpowiada różna częstotliwość łączeń. Uzyskuje ona maksymalną wartość przy momencie oporowym Mop równym połowie momentu M rozwijanego przez silnik. Minimalną częstotliwość uzyskuje się przy wartościach momentu Mop bliskich zeru i bliskich momentowi silnika M. Na przykład przy momencie oporowym mechanizmu równym momentowi silnika, silnik jest bez przerwy włączony do sieci.
Stosowanie impulsowej regulacji prędkości może być celowe również przy niewielkich momentach zamachowych napędu, pod warunkiem, że praca przy małej prędkości trwa krótko w porównaniu z czasem pracy przy prędkości znamionowej, a średnia liczba łączeń na godz w ciągu całego cyklu pracy nie przekracza wartości dopuszczalnej.
- Aktualizacja - data: 18.09.2015, godz: 10:05
- ID strony w katalogu: 7352
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Powiązane tematy
silniki, Softstarty, styczniki, regulacja napędów, przekładnie, lenze, falowniki omron, falowniki, motovario, falownik, reduktory
Kategorie
Zareklamuj stronę falowniki.pl:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Falownik Nord
Dążenie do uzyskania szerokiego zakresu zmian prędkości obrotowej silnika indukcyjnego za pomocą stosunkowo prostych środków doprowadziło do opracowania regulacji impulsowej.
Przy tym sposobie regulacji moment obrotowy silnika okresowo się zmienia od wartości większej niż moment oporowy mechanizmu napędzanego, do wartości mniejszej niż moment oporowy np. do zera.
Zmiany te przebiegają tak, że średnia wartość momentu silnika w stanie pracy ustalonej, jest równa momentowi oporowemu mechanizmu napędzanego.
Zmiany momentu silnika wywołują wahania prędkości około jej wartości średniej, która jest stała. Zmiany momentu silnika przeprowadza się przez okresowe włączanie i wyłączanie silnika z sieci lub przez okresowe włączanie oporników do obwodu stojana. Zamiast okresowego przyłączania obwodu stojana można przeprowadzać zwieranie i rozwieranie obwodu wirnika (w silnikach pierścieniowych).
Metodą impulsową zasadniczo można regulować silniki pierścieniowe oraz klatkowe.18.09.2015 godz.: 13:46 ID str.: 7351 Więcej -
AUTOMATYKA akcesoria do bram sklep online
Sklep z automatyką do bram oraz akcesoriami Automatyka zachęca Państwa do współpracy i zapoznania się ze swoją atrakcyjną ofertą. Działalność w branży prowadzimy od 1997 roku oferując naszym Klientom najwyższej klasy rozwiązania w korzystnej cenie. Dysponujemy szerokim wyborem produktów pochodzących od najlepszych producentów krajowych oraz zagranicznych. U nas nabyć można napędy do bram garażowych, przesuwnych oraz skrzydłowych, alarmy, centrale, fotokomórki, szlabany, automatykę do rolet, piloty, wideo domofony oraz wiele innych produktów. Gwarantujemy szybką wysyłkę i bezproblemowy zwrot. Więcej na stronie.
06.09.2017 godz.: 12:21 ID str.: 12845 Więcej -
Automatyka przemysłowa
APA Group to wielokrotnie nagradzana firma, której domeną jest automatyka przemysłowa i budynkowa. Wchodzącym w jej skład inżynierom, zależy przede wszystkim na usprawnianiu pracy człowieka. Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową. Zadawanie pytań możliwe jest za pośrednictwem zamieszczonego tam formularza.
12.09.2017 godz.: 14:22 ID str.: 12910 Więcej