Falowniki LG
Obliczenie czasu rozruchu w razie włączenia silnika wg układów z rozruchowymi impedancjami lub układy z autotransformatorem przeprowadza się tą samą metodą. Uzyskane wartości momentów silnika M należy jednak pomnożyć przez krotność zmniejszenia momentu rozruchowego jx. Największy błąd w obliczeniu tym sposobem czasu rozruchu otrzymuje się w układzie rozruchowym z transformatorem. W układzie z rozruchowymi impedancjami obliczony czas rozruchu jest większy niż rzeczywisty, ponieważ moment krytyczny maleje w mniejszym stopniu, niż moment rozruchowy.
Wiele mechanizmów wymaga ze względów technologicznych zmiany kierunku obrotów w czasie pracy. W jednych mechanizmach np. głównym napędzie tokarni, zmiana kierunku obrotów potrzebna jest stosunkowo rzadko, w innych np. w przenośnikach rolkowych walcarki zgniatacza, zmianę kierunku obrotów prze-prowadza się okresowo w dość krótkich odstępach czasu.
- Aktualizacja - data: 18.09.2015, godz: 09:03
- ID strony w katalogu: 7331
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Powiązane tematy
sterowniki, silniki elektryczne, styczniki, dystrybutor, przemienniki, Dobór falowników Serwis falowników, omron, regulatory, reduktory falowniki
Kategorie
Zareklamuj stronę www.lg.falowniki.pl:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Reduktory ślimakowe
Moment obrotowy silnika jest proporcjonalny do strumienia magnetycznego stojana i prądu wirnika. Włączenie rezystancji w obwód wirnika przy niezmiennym obciążeniu na wale silnika powoduje zmniejszenie prądu i momentu rozwijanego przez silnik. Przy stałym momencie obciążenia powoduje to zmniejszenie prędkości silnika, które z kolei prowadzi do zwiększenia siły elektromotorycznej wirnika i wzrostu prądu do poprzedniej wartości. W ten sposób moment silnika z powrotem osiąga wartość momentu obciążenia i napęd wiruje z ustaloną prędkością, mniejszą od poprzedniej.
Tym samym wartościom zmiany momentu obciążenia na wale silnika odpowiada taka sama zmiana prądu wirnika. Przy małej rezystancji obwodu wirnika zmiana prądu przebiega przy odpowiednio małej zmianie siły elektromotorycznej, a zatem przy małej zmianie prędkości.
Przy większych rezystancjach do uzyskania takiej zmiany prądu wirnika potrzeba znacznie większych zmian siły elektromotorycznej wirnika, a więc także większych zmian prędkości silnika.
Wadą rozpatrywanego sposobu regulacji prędkości są znaczne straty energii w ohwodzie wirnika, proporcjonalne do zakresu zmiany prędkości przy stałym momencie obciążenia.
W związku z tym ten sposób regulacji stosuje się w napędach, które pracują z dużymi prędkościami i w których praca przy małych prędkościach trwa stosunkowo krótko.
Długotrwała praca z małą prędkością przy włączonych opornikach w obwodzie wirnika jest usprawiedliwiona w napędach z wentylatorowym momentem obciążenia (np. w wentylatorach i pompach odśrodkowych). W mechanizmach tych ze zmniejszeniem prędkości maleje moment oporowy. Straty w opornikach obwodu wirnika nie są więc proporcjonalne do obniżenia prędkości i stanowią ok. 20% mocy znamionowej silnika przy prędkości ok. 50% nn.18.09.2015 godz.: 09:23 ID str.: 7340 Więcej -
Softstarty
Opornik cieczowy w porównaniu z metalowym ma tę wyższość, że jego opór można zmieniać w sposób płynny. Umożliwia to wykonanie zamkniętego układu automatycznej regulacji prędkości. Przy stycznikowym sterowaniu i opornikach metalowych można również przeprowadzić automatyczną regulację prędkości, jednak jakość takiej regulacji przy możliwej do przyjęcia liczbie styczników jest stosunkowo niska. Stosując automatyczną regulację, można utrzymać dowolną zadaną prędkość silnika, przy znacznych zmianach momentu obciążenia na wale, a także automatycznie zmieniać wartość zadanej prędkości.
Stosując opornik cieczowy można uzyskać moment obrotowy silnika, równy z określoną dokładnością momentowi oporowemu nąpędzanego mechanizmu przy zadanej prędkości.
Przedstawiany jest zasadniczy schemat układu automatycznego sterowania prędkości silnika indukcyjnego kopalnianej maszyny wyciągowej. Napięcie pobierane z potencjometru PZ proporcjonalne do zadanej prędkości jest porównywane z napięciem proporcjonalnym do prędkości rzeczywistej. Rzeczy-wistą prędkość kontroluje się za pomocą prądnicy tachometrycznej Tg sprzęgniętej z wałem silnika indukcyjnego M. Różnicę napięć doprowadza się do wejścia wzmacniacza IW.
Wzmocniony sygnał z wyjścia wzmacniacza zasila serwomechanizm SM, który zmienia położenie ruchomych elektrod opornika cieczowego.18.09.2015 godz.: 09:25 ID str.: 7341 Więcej -
Rury-bezszwowe.pl
Nasza firma od samego początku istnienia zajmuje się automatyką i maszynami. Mamy w tej sferze duże doświadczenie. Jesteśmy tutaj po to, aby ułatwić Ci zrealizować swoje marzenia o zmodernizowaniu przedsiębiorstwa. Zrealizujemy projekt, nad którym będziemy pracować tak długo, aż będzie on idealny. Mamy odpowiedni rynsztunek do tego, by wypełnić Twoje potrzeby. Pracujemy wartko i rzetelnie, jesteśmy konkretni i pomysłowi. Sprawdź nas, nie zawiedziesz się. Oferujemy też sprzedaż rur bezszwowych na terenie Śląska. Aby zapoznać się z naszą ofertą, koniecznie wejdź naszą stronę internetową
08.06.2016 godz.: 14:07 ID str.: 9687 Więcej