Motoreduktory kątowe
W układzie tym dławiki nasycane mają dodatkowe uzwojenia ZD sprzężone transformatorowo z uzwojeniami roboczymi. Siła elektromotoryczna wzbudzana w uzwojeniach dodatkowych dławika zależy od spadku napięcia na uzwojeniach roboczych, który jest funkcją prądu w uzwojeniach sterujących. Przy zmniejszeniu obciążenia silnika zmniejsza się prąd w uzwojeniu sterującym ZS, a zwiększa spadek napięcia na roboczych uzwojeniach dławika DN i siła elektromotoryczna dodatkowego uzwojenia ZD.
Dodatkowe uzwojenia ZD przez prostownik 1P zasilają prądem stałym dwie fazy stojana, wytwarzając moment hamujący. Zmniejszenie obciążenia silnika prowadzi do wzrostu momentu hamującego aż do wartości niezbędnej do przejścia w stan hamowania z prędkością mniejszą niż synchroniczna przy zmianie kierunku momentu obciążenia.
Dławik DŁ służy do oddzielenia obwodów prądu stałego od przemiennego, w celu ochrony prostownika 1P od przebicia napięciem przemiennym doprowadzonym do stojana.
Regulację prędkości silników indukcyjnych za pomocą dławików nasycanych stosuje się do silników zarówno klatkowych jak i pierścieniowych. Przy tym sposobie regulacji zmniejszenie prędkości uzyskuje się przez zwiększenie strat w obwodzie wirnika.
- Aktualizacja - data: 18.09.2015, godz: 09:55
- Ilość wyświetleń: 1219
- ID strony w katalogu: 7348
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Powiązane tematy
motovario, motoreduktory GCM, przekładnie, CHC, motoreduktory, nmrv, przekładnie walcowe, przekładnie ślimakowe, reduktory, CHM
Kategorie
Zareklamuj stronę www.motoreduktory.net:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Falowniki Vacon
Napęd indywidualny zwyciężył wreszcie całkowicie, gdy w sukurs przyszły mu nowe konstrukcje aparatury sterowniczej, przede wszystkim elektromagnetycznej, pozwalającej na coraz to większą automatyzację pracy obrabiarki i mechanizację jej obsługi.
Następnym krokiem naprzód w tej dziedzinie było wprowadzenie — początkowo do ciężkich obrabiarek, a następnie do średnich i nawet lekkich — napędu wielo silnikowego. Dziś nawet niewielka tokarka ma — poza silnikiem napędu głównego oddzielny silnik pompki do chłodziwa, a często jeszcze jeden — obsługujący układ hydrauliczny.
Wraz z napędem indywidualnym i wielosilnikowym zwyciężył asynchroniczny silnik trójfazowy. Silnik prądu stałego dawał wprawdzie od dawna dodatkową możliwość bezstopniowej regulacji prędkości obrotowej, jednak zaleta ta wyjątkowo tylko równoważyła poważne wady, dlatego też konstruktorzy obrabiarek, przynajmniej w Europie, zapomnieli nieomal zupełnie o prądzie stałym. Wielobiegowe skrzynki prędkości pozwalają zupełnie dobrze na dobranie właściwej prędkości skrawania, a w ostatecznym rozliczeniu są w ogromnej większości przypadków tańsze od napędu silnikiem prądu stałego.18.09.2015 godz.: 08:25 wyśw.: 1328 ID str.: 7318 Więcej -
Enel-automatyka.pl
ENEL-AUTOMATYKA Spółka z o. o. w Gliwicach to firma, która specjalizuje się w dziedzinie projektowania, produkcji oraz montażu i serwisowania układów automatyki oraz sterowania. Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem produktów firm Danfoss i Mitsubishi w zakresie aparatury niskonapięciowej, układów napędowych, sterowników PLC, paneli operatorskich HMI oraz serwonapędów i robotów przemysłowych. Posiadamy ponad 20-letnie doświadczenie i kadrę specjalistów ds. serwisu. Zachęcamy do skorzystania z oferty.
08.12.2020 godz.: 10:58 wyśw.: 317 ID str.: 20215 Więcej -
Przegląd udt kielce - utech.biz.pl
Firma Utech Technics Sp. z o. o. z Kielc oferuje usługi z zakresu hydrauliki siłowej, automatyki przemysłowe i centralnego smarowania. Dostarczamy projekty układów napędów i sterowań hydraulicznych, elektrohydraulicznych, elektromechanicznych, pneumatycznych i elektropneumatycznych. Zajmujemy się produkcją siłowników hydraulicznych i pneumatycznych, a poza tym działamy jako dystrybutor układów smarowania. Realizujemy także usługi obróbki skrawaniem. Zapraszamy do kontaktu - nasi pracownicy zagwarantują rzetelne doradztwo techniczne.
02.03.2022 godz.: 22:04 wyśw.: 201 ID str.: 22901 Więcej