Motoreduktory kątowe
Dla zwiększenia niezawodności pracy układu celowe jest użycie aparatury (styczniki, przekaźniki) prądu stałego, która dopuszcza większą częstość łączeń i w porównaniu z aparaturą prądu przemiennego ma większą trwałość.
Nawrót w układzie podanym na tym rysunku przeprowadza się przez przesunięcie dźwigni sterownika z położenia „naprzód" w położenie „w tył". Przy przejściu przez położenie zerowe sterownika przerywa się zasilanie i odłączają się styczniki SL i N, wyłączając silnik z sieci.
W drugim skrajnym położeniu dźwigni sterownika włączają się styczniki SL i W.
W silniku przyłączonym do sieci z odwrotną kolejnością faz, następuje hamowanie przeciwprądowe, a po zatrzymaniu rozpoczyna się rozruch w przeciwnym kierunku.
W układzie tym stosuje się przekaźniki zabezpieczające PM, PC i PH.
W układach nawrotnych z hamowaniem przeciwprądowym po wydaniu polecenia „stop" stosuje się dwukierunkowe przekaźniki kontroli prędkości.
W mechanizmach wyposażonych w kilka silników, których praca jest współzależna, sterowanie uzależnionego silnika odbywa się za pomocą zestyków przekaźników pośredniczących (napięciowych, czasowych) pracujących w zależności od silnika wiodącego.
- Aktualizacja - data: 18.09.2015, godz: 09:06
- Ilość wyświetleń: 1021
- ID strony w katalogu: 7332
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Powiązane tematy
motovario, motoreduktory GCM, przekładnie, przekładnie ślimakowe, CHC, przekładnie walcowe, nmrv, CHM, motoreduktory, reduktory
Kategorie
Zareklamuj stronę www.motoreduktory.eu:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Reduktory ślimakowe
Moment obrotowy silnika jest proporcjonalny do strumienia magnetycznego stojana i prądu wirnika. Włączenie rezystancji w obwód wirnika przy niezmiennym obciążeniu na wale silnika powoduje zmniejszenie prądu i momentu rozwijanego przez silnik. Przy stałym momencie obciążenia powoduje to zmniejszenie prędkości silnika, które z kolei prowadzi do zwiększenia siły elektromotorycznej wirnika i wzrostu prądu do poprzedniej wartości. W ten sposób moment silnika z powrotem osiąga wartość momentu obciążenia i napęd wiruje z ustaloną prędkością, mniejszą od poprzedniej.
Tym samym wartościom zmiany momentu obciążenia na wale silnika odpowiada taka sama zmiana prądu wirnika. Przy małej rezystancji obwodu wirnika zmiana prądu przebiega przy odpowiednio małej zmianie siły elektromotorycznej, a zatem przy małej zmianie prędkości.
Przy większych rezystancjach do uzyskania takiej zmiany prądu wirnika potrzeba znacznie większych zmian siły elektromotorycznej wirnika, a więc także większych zmian prędkości silnika.
Wadą rozpatrywanego sposobu regulacji prędkości są znaczne straty energii w ohwodzie wirnika, proporcjonalne do zakresu zmiany prędkości przy stałym momencie obciążenia.
W związku z tym ten sposób regulacji stosuje się w napędach, które pracują z dużymi prędkościami i w których praca przy małych prędkościach trwa stosunkowo krótko.
Długotrwała praca z małą prędkością przy włączonych opornikach w obwodzie wirnika jest usprawiedliwiona w napędach z wentylatorowym momentem obciążenia (np. w wentylatorach i pompach odśrodkowych). W mechanizmach tych ze zmniejszeniem prędkości maleje moment oporowy. Straty w opornikach obwodu wirnika nie są więc proporcjonalne do obniżenia prędkości i stanowią ok. 20% mocy znamionowej silnika przy prędkości ok. 50% nn.18.09.2015 godz.: 09:23 wyśw.: 1023 ID str.: 7340 Więcej -
Dane techniczne omron
Znacznie szersze zastosowanie znajduje równoległe włączenie dławika i rezystancji w obwód wirnika. Na początku rozruchu, gdy częstotliwość prądu wirnika jest duża, reaktancja dławika jest również duża. Zarówno prąd rozruchowy, jak i moment prawie całkowicie są określone wartością rezystancji. W miarę wzrostu prędkości reaktancja dławika się zmniejsza i następuje zmiana rozpływu prądów między rezystancją i reaktancją, wskutek czego, prąd wirnika i współczynnik mocy silnika pozostają prawie stałe w całym okresie rozruchu. W końcu rozruchu częstotliwość prądu wirnika zmniejsza się do 1-2 Hz, w wyniku czego reaktancja dławika staje się bardzo mała i głównie przezeń przepływa prąd. Możliwe jest więc realizowanie układów bez urządzeń stykowych w obwodzie wirnika. Wartość prądu wirnika przy założonym momencie rozruchowym, jest większa na skutek pogorszenia współczynnika mocy spowodowanego włączeniem w obwód wirnika rezystancji i reaktancji. Pociąga to za sobą zwiększenie strat w silniku przy rozruchu oraz ograniczenie zakresu zastosowania tych układów do napędów niewymagających częstych rozruchów.
18.09.2015 godz.: 09:37 wyśw.: 1068 ID str.: 7343 Więcej -
Www.prototypy-pl.pl
Firma Prototypy-pl Spółka z o. o. z Poznania działa w branży produkcji i zajmuje się automatyzacją procesów produkcyjnych. Specjalizujemy się w projektowaniu i produkcji maszyn, linii technologicznych i oprzyrządowania. W naszej ofercie znajdą Państwo obrabiarki, maszyny specjalne, oprzyrządowanie produkcyjne, linie technologiczne i urządzenia montażowe - wszystkie produkty są w należytych cenach. Gwarantujemy usługi na najwyższym poziomie. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony i skorzystania z oferty.
10.08.2021 godz.: 11:20 wyśw.: 104 ID str.: 21891 Więcej