Falowniki
W takich napędach można uzyskać nieznaczne wahania około prędkości średniej przy dopuszczalnej częstości łączeń aparatury.
Taką samą zależność spotyka się także między podanymi wielkościami a średnią prędkością; warunki pracy aparatury są więc tym lepsze, im mniejszy jest zakres regulacji.
Jedną z zalet regulacji impulsowej jest możliwość zapewnienia znacznej sztywności charakterystyk w szerokim zakresie zmiany momentu obciążenia. W odróżnianiu od innych rodzajów regulacji można przy niej uzyskać małą prędkość nawet przy biegu jałowym mechanizmu.
Jak widać z wzoru (5. 8) różnym obciążeniom na wale silnika odpowiada różna częstotliwość łączeń. Uzyskuje ona maksymalną wartość przy momencie oporowym Mop równym połowie momentu M rozwijanego przez silnik. Minimalną częstotliwość uzyskuje się przy wartościach momentu Mop bliskich zeru i bliskich momentowi silnika M. Na przykład przy momencie oporowym mechanizmu równym momentowi silnika, silnik jest bez przerwy włączony do sieci.
Stosowanie impulsowej regulacji prędkości może być celowe również przy niewielkich momentach zamachowych napędu, pod warunkiem, że praca przy małej prędkości trwa krótko w porównaniu z czasem pracy przy prędkości znamionowej, a średnia liczba łączeń na godz w ciągu całego cyklu pracy nie przekracza wartości dopuszczalnej.
- Aktualizacja - data: 18.09.2015, godz: 10:05
- Ilość wyświetleń: 1397
- ID strony w katalogu: 7352
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Powiązane tematy
motovario, styczniki, Softstarty, reduktory, falowniki, lenze, falownik, przekładnie, silniki, regulacja napędów, falowniki omron
Kategorie
Zareklamuj stronę falowniki.pl:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Karuzela dla koni
Największą dokładność kopiowania zapewniają czujniki bezstykowe, w których impuls sterujący jest proporcjonalny do wielkości wychylenia połączonej z palcem czujnika zwory stalowej. Impulsy te, wzmocnione przez odpowiednie, dość skomplikowane układy lampowe, kieruje się np. na układy tyratronowe zasilające silniki prądu stałego napędzające mechanizmy posuwów. W takim rozwiązaniu mamy możność kombinowania nie tylko kierunków i zwrotów posuwów, lecz również ich prędkości. Prędkości te, wynikające ze sterowanych czujnikiem napięć układu tyratronowego są proporcjonalne do trzech wielkości: 1) do przemieszczenia palca czujnika; 2) do całki z przemieszczenia palca czujnika w funkcji czasu i 3) do prędkości przemieszczenia palca czujnika. Można wtedy układ sterujący tak opracować, że zostanie zatarty podział na posuw główny i kopiujący przez wysterowanie obu składowych prędkości posuwu, by dawały wypadkową skierowaną stycznie do obrabianego konturu i zachowującą niezmienną wartość bezwzględną.
18.09.2015 godz.: 08:56 wyśw.: 1140 ID str.: 7328 Więcej -
Falowniki Lenze
Omawiana obrabiarka zespołowa typu RLA jest przeznaczona do wstępnej obróbki korpusów silników elektrycznych. Trzy obrabiane jednocześnie korpusy są zamocowane w specjalnie do tego celu zaprojektowanych Uchwytach, rozmieszczonych co 90° na stole obrabiarki naprzeciw odpowiednich jednostek obrabiarkowych. Czwarty uchwyt znajduje się naprzeciw stanowiska robotnika, obsługującego obrabiarkę. Na tym stanowisku wyjmuje się z uchwytu obrobiony korpus i zakłada następny, przeznaczony do obróbki. Po wymianie korpusu, gdy wszystkie jednostki znajdują się w położeniach wyjściowych, stół wraz z obrabianymi korpusami dokonuje samoczynnie obrotu o 90°. Do wykonania tego obrotu służy oddzielny silnik napędzający tarczę stołu przekładnią z krzyżem maltańskim. W pierwszym okresie pracy silnika, gdy krzyż maltański wraz ze stołem są jeszcze w spoczynku, a obraca się jedynie tarcza napędowa z palcem wchodzącym w wycięcie krzyża, związana z tą tarczą krzywka powoduje mechaniczne zluzowanie zacisków stołu na prowadnicach i wysunięcie pilotu z gniazda stołu. Po wykonaniu przez stół obrotu o 90°, ta sama krzywka wprowadza pilot do nowego gniazda zapewniając dokładne ustawienie stołu w nowym położeniu oraz zaciska stół na prowadnicach. Równocześnie z zatrzymaniem stołu ruszają cztery jednostki ze swych położeń wyjściowych.
18.09.2015 godz.: 08:58 wyśw.: 1330 ID str.: 7329 Więcej -
Dystrybucja falowników Lenze
Przy rozruchu silnika indukcyjnego, w chwili gdy wirnik jest jeszcze nieruchomy, częstotliwość strumienia magnetycznego skojarzonego z uzwojeniem wirnika, równa jest częstotliwości sieci. W wirniku indukuje się znaczna siła elektromotoryczna, która wywołuje duży prąd rozruchowy.
Wzajemne oddziaływanie prądu wirnika i strumienia magnetycznego stojana wytwarza moment obrotowy, pod wpływem którego wirnik silnika zaczyna się obracać. Ze wzrostem prędkości maleje częstotliwość prądu wirnika, zmniejsza się siła elektromotoryczna i zmniejsza się prąd.
W celu zmniejszenia wartości prądu rozruchowego lub uzyskania mniejszego przyspieszenia przy rozruchu, stosuje się układy z przełączaniem uzwojeń stojana. Układ taki można stosować, gdy napięcie międzyprzewodowe sieci zasilającej odpowiada napięciu znamionowemu silnika przy uzwojeniach połączonych w trójkąt.18.09.2015 godz.: 09:00 wyśw.: 1235 ID str.: 7330 Więcej